سفر نوروزی به سریلانکا،

چاپ

 

سفر نوروزی به سریلانکا، تایلند و آنتالیا؛ کدام بهتر است؟


 سفرهای نوروزی همواره برای ما ایرانیان اهمیت خاصی داشته است. تور نوروز 1402 اما این که به کدام مقصد سفر کنیم می‌تواند یک خاطره خوب یا حتی بد نوروزی برای ما برجای بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از رفتن به مقصد مورد نظر راجع به آن اطلاعات کافی کسب کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. سریلانکا، تایلند و آنتالیا سه مقصد پرطرفدار گردشگری به ویژه بین ایرانیان هستند. بسیاری از افراد بر سر انتخاب یکی از این مقاصد گردشگری دچار سردرگمی بوده و نمی‌دانند کدامیک را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم راجع به ویژگی‌های هر کدام از این سه مقصد صحبت کنیم. پس اگر قصد رزرو تور آنتالیا نوروز یا تور سریلانکا و یا تایلند را دارید، تا انتخاب مقاله با ماه همراه باشید.

مقایسه از نظر آب و هوا



آب و هوای هر مقصدی می‌تواند مهم‌ترین ویژگی آن باشد. زیرا یک آب و هوای بد می‌تواند خاطرات بدی از سفر برای شما باقی بگذارد. به همین دلیل در ادامه به مقایسه تایلند، سریلانکا و آنتالیا از نظر آب و هوا پرداختیم.
آب و هوای تایلند

در تایلند به طور کلی دو فصل از نظر آب و هوایی وجود دارد. یک فصل خشک بوده و فصل دیگر مرطوب و پر بارش است. در ماه‌های نوامبر تا فوریه کشور تایلند پر از توریست‌های خارجی می‌شود. زیرا در این بازه زمانی جشن‌های زیادی برگزار می‌گردد. برای مثال جشن اب گرد از جمله جشن‌های مهم تایلند است.

در تمامی روزهای سال بخش جنوبی تایلند آب و هوای گرمی دارد اما این بخش فصل بارانی را هم تجربه خواهد کرد. در بخش غربی، آب و هوا از ماه آوریل تا اکتبر معمولا مرطوب است. در بخش شرقی هم از سپتامبر تا دسامبر شاهد رطوبت زیاد و از ماه ژوئن تا اکتبر بارش شدید را شاهد خواهیم بود. اما در قسمت شمالی از ماه نوامبر تا می‌آب و هوا تقریبا خشک خواهد بود. با توجه به این کلیات شما می‌توانید پیش بینی کلی درباره آب و هوای تور تایلند نوروز به تفکیک هر منطقه داشته باشید.
آب و هوای آنتالیا

در تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۲ شما می‌توانید بهترین آب و هوای این شهر را تجربه کنید. از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت آب و هوای این شهر زیبا بسیار معتدل است. مطابق برنامه آب و هوایی شهر آنتالیا، برای سفر به این شهر بهتر است بازه زمانی ۷ اسفند تا ۲۰ خرداد را انتخاب کنید. این بازه زمانی مصادف با ۲۶ فوریه تا دهم ژوئن است. در این زمان بهترین آب و هوا بر شهر آنتالیا حاکم خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد انتخاب تور آنتالیا نوروز، انتخابی عاقلانه باشد. علاوه بر این آب و هوای این شهر در بازه زمانی ۲۴ سپتامبر تا ۱۶ دسامبر نیز مساعد است. این بازه زمانی در تقویم شمسی مصادف با ۲ مهر تا ۲۵ آذر می‌باشد.

سفر نوروزی به سریلانکا، تایلند و آنتالیا؛ کدام بهتر است؟



تونک تپه آنتالیا
آب و هوای سریلانکا

اگر قصد رزرو تور سریلانکا نوروز را دارید، باید بدانید که این جزیره دارای آب و هوای گرمسیر است. تقریبا در تمامی طول سال فصل‌ها به دو دسته خشک و مرطوب تقسیم‌بندی می‌شوند. برای سفر به سواحل غربی و جنوبی سریلانکا بهتر است بازه زمانی بین دسامبر تا مارس را انتخاب کنید. این بازه زمانی دقیقا برابر با تور سریلانکا نوروز ۱۴۰۲ خواهد بود. در مناطق ساحلی دما بین ۲۶ تا ۳۰ درجه خواهد بود و هر چه ارتفاع منطقه بیشتر شود، دمای هوا نیز کاهش می‌یابد. بنابراین ممکن است در بالاترین قسمت‌های جزیره دمای بین ۱۷ تا ۱۴ درجه را نیز تجربه کنید.
مقایسه از نظر مکان‌های تفریحی و گردشگری

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در مقصد مورد نظر باید برای شما مهم باشد، امکانات تفریحی و جاذبه‌های گردشگری مقصد است. قبل از سفر حتما باید به جواب این سوال برسید که چه چیزی درتور سریلانکا نوروز یا در تور آنتالیا و یا در تایلند منتظر شماست؟ در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این سه مکان را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

منبع:طلوع اقتصاد