ویزای شینگن با کمترین هزینه

چاپ

 

قدم تا گرفتن ویزای شینگن با کمترین هزینه



یکی از مواردی که برای همه مسافرین کشور های اروپایی دارای اهمیت است، دریافت ویزا شنگن با کمترین قیمت و در کمترین  اخذ ویزای شینگن زمان ممکن است. برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن عمل نمایید،   راز 9 قدم مهم و اساسی را به شما معرفی خواهد نمود.

قدم اول: نوع ویزا شنگن خود را انتخاب کنید



ویزا ها ممکن هستند به دلایل خاصی از سوی کنسولگری برای شما اخذ شوند. از مهمترین نمونه دلایل ویزا شنگن می توانیم به نمونه ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تجاری، ویزای علمی، ویزای فرهنگی و ورزشی، ویزای تحصیلی، ویزای رسمی و .... نام برد. ویزا شنگن دارای تمامی این نمونه ویزا ها می باشد. کافی است قصد سفر خود به کشور های اروپایی را مشخص نمایید.

قدم دوم: به دنبال کنسولگری باشید



در قدم دوم با توجه به آن که انتخاب نموده اید، چه کشوری برای شما مناسب است؟، می توانید به دنبال محل قرارگیری کنسولگری مورد نظر در کشور و شهر خود باشید. معمولا کنسولگری های کشور های مختلف اتحادیه اروپا در تهران واقع هستند. به همین دلیل می توانید برای دریافت ویزا و درخواست نوع ویزای مورد نظر به کنسولگری ها مراجعه نمایید.

قدم سوم: دریافت و اخذ ویزا شنگن



بعد از آن که دو نکته قبل را مورد توجه قرار دادید، کشور مقصد بعد از بررسی مدارک ارائه شده توسط شا برای اخذ ویزا اقدام خواهد نمود. معمولا این پروسه اخذ نمودن ویزا شنگن کمی زمان بر است، به همین منظور آژانس های مسافرتی مانند از چند هفته قبل برای دریافت این ویزا اقدام خواهد نمود. در این حالت تا زمان مقرر شده برای پرواز و سفر، ویزای شما آماده باشد.

قدم چهارم: اخذ از طریق اینترنت


از دیگر مزیت هایی که کنسولگری های کشور های مختلف آن را دارا میباشند، دریافت و اخذ ویزا به صورت اینترنتی است. می توانید در سایت کنسولگری کشور مورد برای اخذ ویزا شنگن و حتی پر نمودن برگه درخواست و دریافت برگه بیمه ویزای شنگن اقدام نمایید.


قدم چهارم: اخذ از طریق اینترنت


فرم مورد نظر را باید با صداقت تمام و بدون زیاد روی پر نمایید. در نظر داشته باشید که آخرین نسخه برگه درخواست ویزا شنگن را دریافت نمایید. همچنین در آخرین مرحله بعد از پر نمودن برگه، باید دو نسخه از آن را کپی نموده و زیر هر دو نسخه امضای معتبر خود را درج کنید.

قدم ششم: مدارک لازم خود را برای ارائه آماده کنید



در این مرحله از دریافت ویزا شنگن باید مدارک لازم را برای احراز هویت خود به کنسولگری ارائه دهید. از مهمترین مدارک مورد نیاز می توانیم به شناسنامه، کارت ملی، فرم درخواست پر شده، عکس، پاسپورت، رزرو واچر بلیط رفت و برگشت، برگه اثبات محل اقامت و برگه اثبات پشتوانه مالی و ... را به کنسولگری تحویل دهید. گاهی ممکن است با توجه به نوع ویزا، مدارک اضافه تری را از شما درخواست کنند. شما باید برای تکمیل نمودن این مدارک اقام نمایید.

قدم هفتم: به سوالات برای اخذ ویزا شنگن پاسخ دهید



سوالات متنوعی را بازرس موجود در کنسولگری از شما میپرسد. با دادن پاسخ مناسب به آن ها می توانید برای اخذ ویزا خوش بین باشید. در این حالت بهتر است پاسخ های شما با فرم درخواست پر شده مطابقت داشته باشد.

قدم هشتم: پرداخت هزینه



با توجه به ویژگی های شما و با توجه به سن و محل زندگی و ... بعد از بررسی های مکرر کنسولگری هزینه ای را بابت اخذ ویزا از شما دریافت خواهد نمود.

قدم نهم: منتظر ویزا شنگن خود باشید



در این مرحله و در این قدم باید به انتظار آمدن ویزا شنگن خود و برگه بیمه ویزای شنگن خود بنشینید.

منبع:ایلنا