یاشا سازمند مشاور تبلیغات و برندینگ

چاپ

یاشا سازمند مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت آکام آتا (سهامی خاص) میباشد. موضوعات شرکت طبق اساسنامه و الحاقیه آن: مشاوره کارآفرینی (مرکز مشاوره)، ماشوره مدیریت، مشاوره کسب و کار می باشد و مجوز فعالیت شرکت مشاوره تجاری است. یاشا سازمند شخصا مشاور تبلیغات و برندینگ میباشد. مهندس یاشا سازمند، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت MBA  از دانشگاه علوم و مدیریت کشور مالزی و DBA  دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد.

دکتر یاشا سازمند در مورد برندینگ می گوید:

برندینگ به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و استراتژی‌ها اطلاق می‌شود که برای ساخت و ارتقای هویت یک برند استفاده می‌شود. این فرآیند شامل تعیین ارزش‌ها، نقشه‌برداری استراتژیک، طراحی لوگو و الگوهای بصری، تعیین نام و شعار، تعیین نیروی کار و تجربه مشتری می‌شود. هدف اصلی برندینگ، ایجاد هویتی قوی و قابل تمایز برای برند است تا به مشتریان خود را تبلیغ کند و در ذهن مخاطبان خود جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد.

برندینگ برای شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد، زیرا یک برند قوی می‌تواند به شرکت کمک کند تا در مقابل رقبا تمایز پیدا کند و مشتریان را جذب کند. همچنین، برندینگ می‌تواند به افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان نسبت به برند کمک کند و تأثیر مثبتی در بازاریابی و فروش داشته باشد.

برندینگ به طور کلی شامل عناصر بسیار گسترده‌ای است که شامل نام، لوگو، شعار، محصولات و خدمات، استراتژی بازاریابی، تجربه مشتری و هویت بصری است. همه این عناصر با هم ترکیب شده و هماهنگی داشته باشند تا یک تصویر یکپارچه و قابل تشخیص از برند بوجود آید و به ارائه پیام و ارزش‌های موردنظر به مخاطبان بپردازد. برای برندسازی یا برندینگ یا به زبان فارسی خلق برند دیجیتال نیاز به یک وبسایت دارید که می توانید لیست قیمت طراحی سایت با وردپرس را بررسی نمایید.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات به فرآیند تبلیغ و ترویج محصولات، خدمات، برندها یا ایده‌ها با استفاده از روش‌ها و وسایل مختلف در جامعه و بازار اطلاق می‌شود. هدف اصلی تبلیغات، ایجاد آگاهی و جذب مشتریان برای تقویت فروش و افزایش شناخت برند است.

تبلیغات می‌تواند به صورت متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی ارائه شود و از وسایل مختلفی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، تابلوها، بیلبوردها، اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها استفاده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات دیجیتال نیز روز به روز رشد کرده است و شامل تبلیغات در وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، موبایل و برنامه‌های تلفن همراه می‌شود.

تبلیغات هدفمند و استراتژیک می‌تواند تأثیر بسیاری در رشد و موفقیت یک کسب و کار داشته باشد. با استفاده از تحلیل بازار و نیازهای مشتریان، تبلیغات می‌تواند به مخاطبان موردنظر رسیدگی کند، به آن‌ها پیام‌های مناسب ارسال کند و در نتیجه بازدهی بالا و افزایش فروش را به همراه داشته باشد. هرچند که تبلیغات به عنوان یک ابزار موثر در بازاریابی شناخته می‌شود، اما برای موفقیت آن نیاز به استراتژی مناسب، پیام قوی، هدفمندی، استهداف گروه هدف و ارائه یک تجربه مثبت به مشتریان دارد.