رپورتاژ

از چه سنی باید درمان های ضد پیری و جوانسازی پوست را شروع کنیم ؟

از چه سنی باید درمان های ضد پیری و جوانسازی پوست را شروع کنیم ؟

با گذر زمان و افزایش سن ، طبیعی است که در طی سالها تغییراتی در بافت ، رنگ و خاصیت کشسانی پوست مشاهده می کنیم. خوشبختانه با پیشرفت علم ، درمان های زیادی برای کمک به مبارزه با پیری ابداع شده است که از جمله آن درمانهای مراقبت از پوست شامل پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی ، کربوکسی تراپی و درمان با دستگاه های جوانسازی پوست نظیر هایفوتراپی ، آراف تراپی و در نهایت جوانسازی پوست با تزریق ژل و بوتاکس و مزوژل می باشد.

علت پیری زودرس پوست چیست ؟

قبل از تصمیم گیری برای اینکه بهترین درمان ضد پیری و جوانسازی پوست را انتخاب کنید و دقیقا از چه زمانی شروع کنید ، باید بدانید که علت پیری زودرس پوست چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که علاوه بر ژنتیک ، بساری از عوامل سبک زندگی همچون سیگار کشیدن ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه فرابنفش خورشید ، استفاده از تخت های برنزه کننده یا همان سولاریوم ، انواع آلودگی ها و … می توانند روند پیری پوست را سرعت ببخشند.

با در نظر گرفتن این موضوع می توانید با تغییر روال خود و تغییر برخی عادات روزانه به نفع شادابی و سلامت پوست ، روند پیری پوست خود را کاهش دهید که می تواند شامل رعایت یک روتین مراقبت از پوست خوب است که مختص پوست شما باشد و در این میان استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب را حتی در منزل و حتی در روزهای ابری فراموش نکنید. به دنبال رعایت روتین پوست و تغییراتی که در عادات زندگی ایجاد می کنید ، می توانید از درمان های ضد پیری و جوانسازی پوست برای بهبود بافت پوست و زیبایی هر چه بیشتر چهره خود کمک بگیرید.

از چه سنی باید درمان های ضد پیری و جوانسازی پوست را شروع کرد ؟

عموما علائم پیری زودرس در دهه 20 سالگی وجود ندارد ، بنابراین ممکنست فکر کنید دلیلی برای سرمایه گذاری در مراقبت های پیشگیرانه از پوست نیست. از طرفی تعیین دقیق سنی که باید روتین مراقبت از پوست خود را شروع کنید ، می تواند دشوار باشد اما از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، بهتر است روتین مراقبت از پوست را از این دهه زندگی شروع کنید. همچنین برای حفظ و اطمینان از سلامتی پوست در مراحل بعدی زندگی اکثر متخصصان توصیه به درمان های ضد پیری و جوانسازی پوست دارند تا مزایای طولانی مدت بیشتری را مشاهده کنید.

بهترین درمان های ضد پیری و جوانسازی پوست چیست ؟

برخی از درمان های صورت بطور خاص طراحی شده اند تا محصولات مراقبت از پوست را کارآمدتر کنند و این درمانها برای ضد پیری و جوانسازی پوست مفیدند چرا که می توانند بطور منحصر به فرد برای نوع پوست شما طراحی شوند تا نگرانی های پوست شما را هدف قرار دهند و پوستی درخشان برایتان به ارمغان بیاورند. عموما در بهترین کلینیک زیبایی در رشت طیف وسیعی از فیشیال های صورت یا همان پاکسازی پوست به منظور احیای پوست و آرامش ذهن شما وجود دارد :

درمان های درماپیلینگ

درماپیلینگ ، روشی برای لایه برداری ایمن و موثر پوست است که در آن از وسیله ای شبیه به تیغ استفاده می شود که با کشیدن بر روی پوست ، باعث لایه برداری پوست می گردد که منجر به افزایش تولید کلاژن شده و بدین ترتیب با تقویت گردش سلولی و تولید سلولهای جدید پوستی ، پوست شما صاف و درخشان و بافت پوست یکنواخت می شود. بعلاوه با از بین بردن لایه های مرده پوست ، علائم پیری نظیر خطوط ریز و چین و چروک ظریف پوست کاهش می یابد و منجر به جوانسازی پوست می گردد.

درمانهای میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی برای لایه برداری پوست با دستگاه میکرودرم است که دارای کریستال های ریز برای ایجاد خراش های جزئی در لایه سطحی پوست انجام می شود و بدین ترتیب با لایه برداری از پوست تولید کلاژن در پوست افزایش یافته و با ساخت سلولهای جدید در سطح پوست ، بافت پوست بهبود می یابد و صاف و شفاف می شود. افزون بر این با میکرودرم ابریژن لکه های تیره و اسکار آکنه و علائم پیری نظیرخطوط ریز پوست کاهش می یابد و باعث جوانسازی پوست می گردد.

همچنین از روشهای درمانی ضد پیری و جوانسازی پوست با دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی درمانی ضد پیری است برای جوانسازی پوست که در آن از دستگاه هایفو استفاده می شود که با امواج فراصوت کار می کند و با ارسال این امواج به لایه های عمقی پوست ، تولید پروتئین کلاژن در پوست افزایش می یابد و هر اندازه کلاژن در پوست بیشتر باشد ، خاصیت کشسانی پوست بیشتر شده ، بافت پوست بهبود می یابد و پوست صورت لیفت داده می شود و در نهایت جوانسازی پوست شکل می گیرد. شایان ذکر است که روش هایفوتراپی تنها یکبار در سال انجام می گیرد و ماندگاری یکسال و بیشتر دارد.

جوانسازی پوست با آراف تراپی

آراف تراپی جزو درمان های ضد پیری به منظور جوانسازی پوست محسوب می شود که در آن دستگاه آر اف که با امواج رادیویی کار می کند بکار گرفته می شود و تفاوت آن با روش هایفوتراپی علاوه بر نوع امواج ، در ارسال امواج رادیویی به لایه های میانی پوست است که در هایفو لایه های عمقی پوست هدف گیری می شود ، ازین رو ماندگاری روش هایفوتراپی بیشتر است. همچنین تعداد جلسات آراف تراپی در حدود 8 جلسه با فاصله یک هفته می باشد ، بدین معنا که جلسات در دو ماه پایان می یابد و ماندگاری آراف کمتر از یکسال است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا