از بسیاری جهات، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین آسان به نظر می رسد. برای یک چیز، شما می توانید تمام کار را به عنوان یک فرد انفرادی انجام دهید. به خصوص با منابع بسیار زیادی که اکنون برای کمک به شما در این کار در دسترس است. شما نیازی به پرداخت هزینه سرسام آور یک فروشگاه سنتی ندارید. و شما می توانید به مخاطبان وسیع و متنوع جغرافیایی دسترسی پیدا کنید.
اما در واقعیت، ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق میتواند به اندازه راهاندازی یک فروشگاه سنتی با موقعیت فیزیکی چالش برانگیز باشد. با رقابت زیاد، متمایز شدن از دیگران در جایگاه شما می تواند به طرز شگفت انگیزی دشوار باشد.
با پیروی از برخی نکات کلیدی هنگام ایجاد کسب و کار آنلاین، می توانید اطمینان داشته باشید که همه چیز در اولین بار درست خواهد شد.
- مطلب پیشنهادی : چگونه درآمد اینترنتی بالا داشته باشم؟
1. جایگاهی بیابید که واقعاً از تخصص شما استفاده کند.
جوامع طاقچه، آینده رسانه های اجتماعی در نظر گرفته می شوند - و از بسیاری جهات، محتمل ترین مسیر موفقیت را برای کسب و کارهای آنلاین نیز نشان می دهند. با وجود بسیاری از برندهای دیگر که در صنعت شما فعالیت میکنند، نمیتوانید انتظار داشته باشید که اگر سعی کنید همه چیز برای همه مردم باشید، متمایز شوید.
پاسخ به یافتن مخاطب هدفی که فعالانه خدمات شما را طلب می کند، پایین آمدن است. این را می توان به راحتی در برندهای تجارت الکترونیک و خدمات به طور یکسان مشاهده کرد. به جای فروش کوله پشتی های معمولی، می توانید روی کوله های پیاده روی تمرکز کنید. به جای ارائه «خدمات بازاریابی»، می توانید بر روی کپی رایتینگ برای شرکت های حقوقی تمرکز کنید.
خدمت به مخاطبان کمتر ممکن است به این معنی باشد که مشتریان بالقوه کمتری دارید، اما رقابت را نیز محدود می کند. این می تواند دید شما را افزایش دهد و ساختن پلتفرم خود را به عنوان یک متخصص واقعی صنعت بسیار آسان تر کند.
برای رسیدن به موفقیت، زمینه های تخصص خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال نیازهای برآورده نشده در کل صنعت خود باشید. تحقیقات کلمات کلیدی، انجمنهای آنلاین و حتی وبسایتهای رقبای بالقوه میتوانند به شما در شناسایی نقاط ضعف موجود در بازار کمک کنند. اگر میخواهید در این زمینه حرفه ای تر عمل کنید، در کلاس آموزش تولید محتوا در مشهد پدیشا شرکت کنید.
2. نام تجاری و پیام خود را از قبل تعریف کنید.
برندی که به خوبی تعریف شده باشد برای مخاطبان هدف شما بسیار به یاد ماندنی خواهد بود و به شما کمک می کند برجسته شوید و با مشتریان خود ارتباط عاطفی ایجاد کنید.
اهمیت نام تجاری برای کسب و کارهای آنلاین به ویژه در گفتگوی اخیر با مایک ال مورفی، بنیانگذار The Visionary Planner، آشکار شد. مورفی پس از کار بر روی فیلمهایی مانند «ارباب حلقهها» و «مرد آهنی»، قبل از توسعه یک سیستم دقیق برای ایجاد یک کسبوکار آنلاین باثبات، دانشجویان انیمیشن را راهنمایی کرد. او تا به امروز به ساخت صدها برند با این سیستم کمک کرده است.
برنامه ریزی نام تجاری و پیام رسانی در واقع دومین گام در سیستم مورفی برای رشد یک تجارت آنلاین موفق است -- حتی قبل از توسعه فرآیندهای تجاری و پیشنهادات برای به دست آوردن مشتریان. همانطور که او توضیح داد، سرفصل های قانع کننده و شرح مناسب مشکلات مهم است. اما آنها باید به گونه ای ارائه شوند که اعتبار شما را نیز تثبیت کند و ارتباط معناداری با مخاطبان هدف را تقویت کند.
تعریف برند شخصی شما بر همه چیز تأثیر می گذارد، از پلتفرم هایی که در آنها تبلیغ می کنید تا نحوه ارتباط شما با مشتریان. انجام بررسی های لازم در اینجا بقیه تلاش های شما را در ایجاد برند هدایت می کند.
3. در توسعه وب کوتاهی نکنید.
به عنوان یک نام تجاری آنلاین، باید به وب سایت خود همان میزان توجه و مراقبتی را که به یک فروشگاه سنتی می دهید، بدهید. تحقیقات نشان می دهد که فقط 50 میلی ثانیه طول می کشد تا وب سایت شما اولین تاثیر خود را بر مشتریان بالقوه بگذارد. سی و هشت درصد از کاربران در واقع اگر وب سایتی را غیرجذاب بدانند آن را رها می کنند.
این امر توسعه و طراحی وب با کیفیت را به سرمایه گذاری اولیه ضروری تبدیل می کند. ناوبری مداوم و ساده باعث می شود بدون توجه به دستگاه، به راحتی در سایت خود بگردید. فضای سفید زیاد با فونتهای ساده و گرافیک کم به جلب توجه مشتریان به مهمترین اطلاعات کمک میکند.
شاید مهمتر از همه، شما باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می توانند با کمترین کلیک ممکن از شما خرید کنند. هرچه خرید آن سخت تر باشد، کسب و کار آنها سخت تر خواهد بود. یک سایت خوب طراحی شده تعامل بیشتری خواهد داشت و در نهایت به شما کمک می کند تا رتبه بهتری برای سئو کسب کنید.
راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق فرآیندی است که نیاز به آمادگی کمی از جانب شما ندارد. وقتی حتی قبل از شروع تلاش برای ورود به مشتریان، دقت لازم را انجام دهید، برای ایجاد تأثیر مثبت و رسیدن به نتایجی که میخواهید، موقعیت بسیار بهتری خواهید داشت. ضمنا این فهرست بهترین شرکت های طراحی وب سایت می تواند به شما کمک کند تا یکی مناسب را بیابید.