هدایای تبلیغاتی یکی از مهم ترین و محبوب ترین انواع تبلیغات است که همه ما به خوبی با آن آشنا هستیم.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام ، هدایا تبلیغاتی امروزه پیشرفت های بسیاری داشته که همین پیشرفت باعث گستردگی طیف آن شده و همین گستردگی باعث شده است که هدایای تبلیغاتی برای تمامی کسب و کارها در هر حوزه کاری مناسب باشد و جزء بهترین روش های تبلیغاتی به شمار برود.
در این متن قصد داریم در رابطه با هدایای تبلیغاتی و نحوه تاثیرگذاری آن بر جامعه هدف اطلاعاتی همه جانبه ارائه دهیم تا استفاده از هدایای تبلیغاتی برای همه شما عزیزان آشکار گردد.
هدایای تبلیغاتی چیست ؟
در درجه اول لازم است به صورت کلی در رابطه با هدایا تبلیغاتی توضیحاتی ابتدایی ارائه دهیم تا همه شما عزیزان با این روش تبلیغاتی آشنا شوید. امروزه با توجه به پیشرفت های علمی و صنعتی جامعه تبلیغات شکل دیگری به خود گرفته و جایگاه واقعی خود را یافته است.
در حال حاضر کمتر کسب و کاری را می بینیم که برای توسعه شغل مورد نظر خود از تبلیغات و انواع مختلف آن استفاده نکرده باشد. اما تبلیغات بسیار گسترده است و شاخه های مختلفی دارد که هر کسب و کاری باتوجه به حوزه فعالیت خود میتواند بهترین نوع را انتخاب نماید.
در میان این گستردگی هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روش های دیگر بسیار شناخته شده تر میباشد. در واقع شاید در یک کلام بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی از محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به سایر روش های تبلیغاتی برخوردار هستند.
اگر بخوهیم تعریف واحدی از هدایای تبلیغاتی ارائه دهیم باید بگوییم هدایای تبلیغاتی هر ابزار و وسیله به خصوصی است که برای جامعه هدف ابزار کارآمد محسوب می شود.
با توجه به توضیح فوق می توان هر ابزار و وسیله ای که در اطراف خود می بینم را نوعی هدایای تبلیغاتی بدانیم. تنها کافی است با استفاده از روش چاپی مناسب نام تجاری و برند خود را روی آن حک نماییم.
انواع هدایای تبلیغاتی
امروزه با رشد و پیشرفت هایی که صنعت چاپ شاهد آن بوده، دستگاه های چاپی مختلف با ویژگی منحصر به فرد روی کار آمده که امکان چاپ بر روی هر ابزار با هر ویژگی را فراهم آورده است.
به همین جهت شاید در این قسمت بتوان به تعداد کثیری از اشیاء و ابزار که در محیط پیرامون مشاهده می کنیم اشاره کرد که به نوعی جزء یکی از هدایای تبلیغاتی می باشد.
اما در حالت کلی در این قسمت به برخی از معروف ترین و مرسوم ترین انواع هدایای تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.
· تقویم تبلیغاتی
· سررسید تبلیغاتی
· ساعت تبلیغاتی
· خودکار تبلیغاتی
· لیوان و ماگ تبلیغاتی
· فلاسک و ماگ دمنوش تبلیغاتی
· هدایای چرمی نظیر کیف های اداری ، کیف پول ، کیف پاسپورت و...
· هدایای الکترونیکی نظیر فلش مموری تبلیغاتی ، پاوربانک تبلیغاتی ، شارژر تبلیغاتی
· جعبه ابزار تبلیغاتی
· شکلات های تبلیغاتی
· جاکارتی تبلیغاتی
· البسه تبلیغاتی و...
البته همانطور که در قسمت فوق به این موضوع اشاره شد اگر بخواهیم از تمامی هدایای تبلیغاتی نام ببریم مجبور به تهیه لیستی بلند خواهیم بود و در این قسمت تنها به برخی از این هدایای تبلیغاتی اشاره کردیم که به نوعی محبوب ترین و پرطرفدارترین هدایا میباشند.
چرا هدایای تبلیغاتی جزء برترین روش های تبلیغاتی شناخته شده است؟
حال که به خوبی با هدایای تبلیغاتی و انواع آن آشنا شدیم نوبت به سوالی مهم می رسد. چرا هدایای تبلیغاتی تا این حد از محبوبیت برخوردار اند؟ دلیل این موضوع چیست؟
مهم ترین عاملی که باعث محبوبیت بیش از حد هدایای تبلیغاتی شده است کاربردی بودن این محصولات می باشد. تفکر تبلیغاتی یکی از مهم ترین نکاتی است که متاسفانه عموم مردم با آن آشنایی نداشته و این مورد مهم ترین عامل در شکست تبلیغات آنها می باشد.
در یک دهه اخیر با توجه به تحقیقات به عمل آمده محققان به این موضوع پی بردند که مردم نسبت به ابزار تبلیغاتی واکنش منفی دارند و به هیچ عنوان پذیرای تبلیغاتی که صرفا بر پایه اصول قدیم تبلیغات نیستند. اما چاره چیست؟ آیا می توان تبلیغات را به طور کلی کنار گذاشت؟
طبیعتا نمی توان از تبلیغات در کسب و کارهای مختلف صرف نظر کرد. زیرا تبلیغات همچون روح کسب و کارها می باشد. اما بهترین روش برای بهبود کسب و کارها استفاده استانداردهای تبلیغاتی نوین است که مبنی بر اصول روانشناختی می باشد.
در چند دهه اخیر کارشناسان و محققان بسیاری در صدد یافتن روش های نفوذ پذیر تبلیغاتی بوده و در نتیجه سالها تحقیق در این خصوص به تبلیغاتی دوجانبه پی بردند. هدایای تبلیغاتی دقیقا نمونه بارز همین تبلیغات دو جانبه است.
روش های تبلیغات قدیمی بر مبنای سود یک جانبه بود به این معنا که در روش های تبلیغات قدیمی صاحبین مشاغل تنها با هدف افزایش فروش خود تبلیغات مختلف را به جامعه هدفشان تحمیل می کردند.
اما امروزه با روی کار آمدن روش های تبلیغاتی جدید صاحبین مشاغل در درجه اول کاربردی بودن محصولات تبلیغاتی برای جامعه هدفشان را در نظر می گیرند و در درجه دوم به تبلیغات خود می اندیشند. این پروسه دقیقا همان چیزی است که در هدایای تبلیغاتی مشاهده می شود.