تعریف برندسازی در بازاریابی چیست؟
برندسازی فرآیندی است که در آن یک بیزینس خود را به عموم مردم می شناسد و خود را از رقبا متمایز می کن. برند معمولاً شامل یک عبارت، طرح یا ایده است که به راحتی آن را برای عموم قابل شناسایی می کند.
داشتن برندسازی استراتژیک و پایدار منجر به ارزش ویژه برند قوی میشود، به این معنی که ارزش افزودهای برای محصولات یا خدمات شرکت شما به ارمغان میآورد که به شما امکان میدهد بیشتر از آنچه محصولات یکسان و بدون برند فرمان میدهند، برای برند خود هزینه کنید. ارزش افزوده ذاتی ارزش ویژه برند اغلب به شکل کیفیت درک شده یا دلبستگی عاطفی است. به عنوان مثال، نایک محصولات خود را با ورزشکاران ستاره مرتبط می کند، به این امید که مشتریان وابستگی عاطفی خود را از ورزشکار به محصول منتقل کنند. برای نایک، فقط ویژگی های کفش نیست که کفش را می فروشد.
برندسازی به دلایل زیر مهم است:
- شرکت شما را در یک صنعت ایجاد می کند: هویت برند مناسب به طور بالقوه می تواند به شما کمک کند تا در صنعت خود مستقر شوید. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا با کسانی که خدمات مشابهی ارائه می دهند رقابت کنید زیرا نام تجاری شما بیشتر شناخته می شود.
- هدف خود را به مصرف کنندگان منتقل می کند: برند شما همچنین مهم است زیرا به انتقال ارزشی که محصولات یا خدمات شما می توانند برای مصرف کنندگان ارائه دهند کمک می کند. به عنوان مثال، اگر شرکت محصولات پاک کننده شما این شعار را دارد: "زمان کمتر برای تمیز کردن، زمان بیشتر برای سرگرمی"، به مصرف کنندگان اینگونه اشاره می کنید که خط تولید شما به پاکسازی سریع آشفتگی ها کمک می کند تا مشتریان بتوانند کارهای بیشتری را انجام دهند که از آنها لذت می برند.
- آگاهی شرکت را افزایش می دهد: داشتن یک برند قوی و قابل تشخیص می تواند به طور بالقوه مشتریان جدیدی را جذب کند.
محصولات و خدمات شما را به مشتریان فعلی یادآوری میکند: برند شما همچنین میتواند به یادآوری آنچه شما برای ارائه به مشتریان فعلی دارید کمک کند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک تجارت کنترل آفات هستید، اجرای تبلیغات یا اصلاح لوگوی خود می تواند به مشتریان قبلی یادآوری کند که کنترل آفات ارگانیک را برای چمن آن ها ارائه می کنید
تبلیغات یکی از جنبه های بازاریابی است در حالی که بازاریابی رویکرد کلی برای صحبت با مشتریان در مورد برند شما است، تبلیغات معمولاً نوعی پیام است که برای منجر به فروش و یا فزایش فروش طراحی شده است. اگر میدانید تبلیغات میتواند به کسب و کار شما کمک کند، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید می توانید از مشاوره تبلیغاتی و بازاریابی کمک بگیرید تا ببینید کدام گزینهها متناسب با نیازها و بودجه شما هستند. در مبحث بازاریابی در مقابل تبلیغات، مهم است که بدانید تبلیغات در واقع جزء بازاریابی است. بازاریابی به آماده سازی محصول برای بازار اشاره دارد. تبلیغات به این معنی است که محصول و خدمات شما را به افراد موجود در آن بازار می شناسند. به عبارت دیگر، تبلیغات گامی در فرآیند بازاریابی است و مرحله ای که از داده ها و تحقیقات جمع آوری شده توسط استراتژیست های بازاریابی برای ایجاد تبلیغات قانع کننده استفاده می کند.
بازاریابی یک فرآیند کنترل شده اما گسترده است و تبلیغ کنندگان بر ایجاد ارتباطات تمرکز می کنند. علاوه بر این، بازاریابان رفتار مصرفکننده را بررسی میکنند و تبلیغکنندگان در طراحی، تولید چندرسانهای و تلاشهای خلاقانهتر برای متقاعد کردن مصرفکنندگان به اقدام میپردازند. به زبان ساده، تبلیغات در مورد محصولات و خدمات منتشر می شود. اما این فرآیند نیازمند هدف گذاری دقیق است تا اطمینان حاصل شود که کمپین ها با خواسته ها و نیازهای مخاطبان خاص هماهنگ هستند یانه. تبلیغکنندگان همچنین باید با جهت دهی درست با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنند تا تبلیغاتشان از محیط رسانهای بسیار اشباع شده عبور کند. در همین راستا گروه تبلیغاتی و یا آژانس های تبلیغاتی وجود دارند که خدماتی متناسب با هدف و بودجه شما ارائه می دهند.