اغلب افرادی که قصد ورود به حوزه اینفلوئنسینگ را دارند، یا بین انتخاب یکی از پلتفرمها مردد میمانند و یا اینکه با انتخابی اشتباه در آینده در مسیر خود به مشکل بر میخورند. در این مطلب دو مورد از پلتفرمهای محبوب بلاگرها را با یکدیگر معرفی میکنیم تا نسبت هدف خود را با آنها پیدا کنید.
توجه داشته باشید که شما هیچ وقت محدود به یک پلتفرم خاص نیستید. بسیاری از بلاگرهای موفق و محبوب پس از سالها فعالیت فضای کاری خود را به دیگر پلتفرمها و حتی وب مستری توسعه میدهند.
یوتیوب، یک دانشگاه
از اغلب کاربران میشنویم که یوتیوب را به عنوان یک دانشگاه میبینند. یوتیوب مرجع ویدئوهای دانلودی بلند و اغلب آموزشی میباشد. یوتیوب یک کلوپ سرگرمی یا خوشگذرانی نیست، بلکه مرجعی برای محتوای ارزشمند و با کیفیت است، محتوایی که واقعا اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار افراد حرفهای و غیرحرفهای میگذارد. یوتیوب برای دانشگاهها و دانشجویان یکی از بهترین مراجع علمی و یادگیری محسوب میشود، پس اگر قصد ورود به یوتیوب را دارید، باید توجه داشته باشید که باید محتواهایی با مدت زمان بالا، کیفیت خوب و همچنین اطلاعات با ارزش تولید کنید. بسیاری از بلاگرها قبل از ورود به این پلتفرم، بلاگری در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام را شروع میکنند که برای مدتی به سطح بالاتری از تجربه و کیفیت برسند.
اینستاگرام، یک کلوپ خنده
اینستاگرام نقطه مقابل یوتیوب است؛ اینستاگرام بر روی ویدئوهای کوتاه مانور میدهد. در اینستاگرام ویدئویی برتر است که کوتاهتر و البته پر محتوا تر باشد. شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن، سعی کنید بهترین کیفیت و محتوا را تحویل دهید. جنبه علمی اینستاگرام از یوتیوب کمتر است و بیشتر جنبه فان دارد.
در اینستاگرام کسانی که شگردها و مهارتهای ادمینی اینستاگرام را فرا گرفتهاند موفق تر از بقیه عمل میکنند، حتی اگر از سادهترین محتواها و کیفیتها استفاده کنند.
رقابت این دو پلتفرم با یکدیگر
یوتیوب در سالهای اخیر سعی کرده مزیت رقابتی اینستاگرام، یعنی ویدئوی کوتاه را بدست آورد و بخشی به نام shorts راه اندازی کرد. اینستاگرام همچنین با راهاندازی IGTV ویدئوهای طولانی را به پلتفرم خود آورد. این دو پلتفرم امکان دارد که در سالهای پیشرو هر دو در هر دو حیطه کوتاه و بلند پیشرفت کنند.
بلاگری بدون چهره در این پلتفرمها
هر دو پلتفرم قابلیت بلاگری بدون چهره را دارند و شما میتوانید با دانلود ویدئوهای آماده از این پلتفرمها دست به این کار بزنید؛ اما شاید شرایط بلاگری بدون چهره در یوتیوب به دلیل سیاستهای سختگیرانه قانون حق نشر سختتر باشد. اگر بتوانید از ویدئوهای دانلود بصورت کوتاه مدت استفاده کنید شاید به مشکل خاصی بر نخورید.
گسترش فضای بلاگری به وبمستری
بسیاری از بلاگرها بعد از مدت طولانی فعالیت در یکی از پلتفرمها، علاوه بر اینکه کار خود را به دیگر پلتفرمها گسترش میدهند، وارد حوزه وب و وبسایت میشوند. برای مثال میتوانید بلاگرهای معروف ایرانی مانند نواب ابراهیمی را در نظر بگیرید که مخاطبین خود را از اینستاگرام و یوتیوب به وبسایت فروشگاهی شخصی هدایت میکند.
درواقع شما در هر پلتفرمی مخاطبین بسیاری را جذب کنید، زمانی که به یک فضا یا پلتفرم جدید ورود میکنید، به آسانی میتوانید مخاطبین خود را به سمت پلتفرم جدید هم هدایت کنید.