مفهوم "به عنوان یک سرویس" با گسترش استفاده از Cloud رایج شده است. اکنون تلفن اینترنتی، "نرم افزار به عنوان سرویس" الو 021 "پلتفرم به عنوان سرویس" را می بینیم. پیاده سازی های دیگری از این مفهوم وجود دارد که به طور کلی به نام تلفن اینترنتی شناخته می شود.
به زبان ساده، تلفن اینترنتی امکانی است که یک سرویس فناوری اطلاعات از راه دور با استفاده از فناوریهای ابری به کاربر نهایی تحویل داده میشود. VoIP، از جمله تلفنهای اینترنتی، نمونهای است که در آن پیکربندی گوشی، نمایههای کاربر و شاید دفترچههای تلفن و فهرستهای مخاطبین از یک منبع مرکزی در Cloud که روی سرور میزبان نگهداری میشود، تحویل داده میشود.
یکی از مزایای اصلی سرویس مقیاس پذیری است. برای کاربر، توانایی افزایش و کاهش منابع بر اساس نیازهای فوری می تواند با نداشتن زیرساخت دائمی که همیشه مورد نیاز نیست، در هزینه های زیادی صرفه جویی کند. به عنوان مثال، در محیط خرده فروشی، نیاز به زیرساخت های بیشتری برای پشتیبانی از ترافیک اضافی ایجاد شده در حین فروش وجود خواهد داشت، زیرساخت هایی که در زمان های دیگر مورد نیاز نیست. خرید آن فقط در زمان فروش باعث صرفه جویی در هزینه های هاست و زیرساخت می شود. با استفاده از مثال قبلی VoIP، سرویس نیاز به تامین و نگهداری تلفنهای VoIP را که خارج از زمانهای فروش غیرفعال هستند، کاهش میدهد.
برای تامین کنندگان، درآمد قابل پیش بینی را فراهم می کند، به آنها اجازه می دهد تا با به اشتراک گذاری زیرساخت هزینه های عملیاتی را کاهش دهند و با تجزیه و تحلیل الگوهای استفاده از مشتری، پیش بینی های دقیق تری در مورد نیازهای منابع انجام دهند.
این امر منجر به ارائه برنامه های تحویل و پرداخت توسط تامین کنندگان شده است که به آنها امکان می دهد سرویس را به طیف گسترده ای از مشتریان ارائه دهند.
مزایای تجاری سرویس تلفن اینترنتی الو 021
مزایای قابل توجهی برای مشتری و تامین کننده با مدل های سرویس اینترنتی وجود دارد:
مشتری:
هزینه های قابل پیش بینی و تجدید پذیر؛
آنها فقط برای آنچه مصرف می کنند پرداخت می کنند و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند.
کاهش هزینه های سرمایه ای به دلیل اینکه هزینه های زیرساختی را متحمل نمی شوند. و
کنترل و عملیات کارآمدتر.
تامین کننده
جریان های درآمد قابل پیش بینی؛
تجزیه و تحلیل بهتر استفاده از مشتری؛ و
هزینه های عملیاتی کمتر با استفاده از زیرساخت های مشترک.
یک سرویس تلفن اینترنتی استقرار نرم افزاری از فناوری های مناسب مرکز تماس مبتنی بر اینترنت است. این مزیت را دارد که به مرکز تماس اجازه میدهد فناوری مورد نیاز خود را انتخاب کند، نه اجرای یک رویکرد عمومی.
مراکز تماس قدیمی که معمولاً مراکز تماس نامیده میشوند، سالهاست که وجود داشتهاند. در اولین فراخوان، آنها منابع انسانی، تلفن و منابع IT را به خود اختصاص دادند. کسب و کارها باید تعادل ظریفی بین هزینه و اثربخشی ایجاد می کردند.
کارکرد آنها گران بود و اگر مشتریان احساس میکردند که کمک مورد نظرشان را دریافت نمیکنند، اغلب نارضایتی بیشتری نسبت به رضایت مشتری ایجاد میکنند.
اولین قدم دور شدن از تعامل صوتی انسان پیام وب بود. حتی در ابتدای راه، مراکز تماس با چت اینترنتی که به عنوان یک سیستم رله بین مشتری و مرکز تماس عمل میکنند، میتوانند با استفاده از منابع کمتر، پرس و جوهای بیشتری را انجام دهند. رابط ها همچنان بر پایه اتصالات PSTN بودند.
گام بعدی استفاده از ارتباطات مبتنی بر وب، چه در مرورگرها یا برنامه هایی مانند مسنجر و واتس اپ به عنوان رابط در مرکز تماس بود. این امر به طور چشمگیری هزینه های تلفن مبتنی بر PSTN را با انتقال اتصالات به رابط اینترنت و به حداقل رساندن رابط PSTN کاهش داد.
با استفاده از سیستم های VoIP و تلفن های VoIP مرتبط با سیستم های CRM، سازمان ها می توانند هزینه های عملیاتی را کاهش داده و سطح خدمات را بهبود بخشند. مشتریان همچنین از مزیت دسترسی ارزان یا بدون هزینه به مراکز تماس برخوردار بودند.
مرکز تماس نوین با تلفن های اینترنتی
مراکز تماس از همان روزهای اولیه تقریباً فراتر از تشخیص تکامل یافته اند. پیشرفتهای فناوری محیطی را ایجاد کرده است که مشتریان میتوانند با پیامگیرهای خودکار پیچیده پشتیبانی زنده داشته باشند. گاهی اوقات تشخیص اینکه آیا با یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت می کنید یا یک سیستم صوتی دشوار است. پیشرفتهای قابل توجه در VoIP انتقال به CCaaS را آسانتر کرده است و اجرای ویژگیهای پیشرفته مدیریت تلفن مانند پاسخ صوتی تعاملی، گروههای شکار، پاسخدهی خودکار و ارسال تماس را آسان کرده است
ترجمه بلادرنگ زبان نیاز به مراکز تماس چندمکانی و چند زبانه را کاهش داده است. از دیدگاه سازمان، افزایش اتوماسیون امکان جمع آوری اطلاعات به موقع و دقیق مشتری را فراهم می کند که به ارزیابی محصول و تعیین سطح رضایت کلی مشتری کمک می کند. بسیاری از سیستمهای CRM دارای سرویسهای CCaaS داخلی یا دارای رابطهایی برای توابع تخصصی CCAS هستند که مختص حوزههای تجاری منفرد است. برنامه هایی برای ارائه CCaaS وجود دارد.
چرا کسب و کارها به یک CCaaS نیاز دارند
انتقال به CCaaS از مراکز تماس قدیمی برای اکثر شرکتها ضروری است:
هزینه های عملیاتی یک مرکز تماس را کاهش می دهد.
با رسیدگی سریع و کارآمد به سوالات رایج، سطح رضایت مشتری را افزایش می دهد.
توانایی جمع آوری به موقع و دقیق داده های تجزیه و تحلیل محصول و مشتری را افزایش می دهد. ورقبای شما یکی دارند.
مطمئناً، نگرانیهای قابل توجیهی در مورد امنیت دادهها و حریم خصوصی دادهها وجود دارد، اما این نگرانیها با فناوریها، سیاستها و رویههای مناسب قابل کنترل هستند.
اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، اکنون زمان آن است که به ارتقاء به یک محیط CaaS نگاه کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس تلفن اینترنتی . دریافت سوالات خود میتوانید با کارشناسان تلفن اینترنتی الو 021 در ارتباط باشید