فرم همکاری برای کارگران از راه دور، آموزش کابین، تعمیر و نگهداری هواپیما، طراحی و عملیات بلیط هواپیما فرودگاهی گسترش یابد. به عنوان مثال، KLM Royal Dutch Airlines آزمایشی از یک فضای مجازی سه بعدی به نام Glue راهاندازی کرد که در آن شرکتکنندگان از راه دور با استفاده از VR میتوانند با استفاده از ویژگیهایی مانند تختههای سفید، اشتراکگذاری ویدیوها، صفحات وب و ارائهها مانند دنیای فیزیکی با یکدیگر همکاری کنند.
در این مصاحبه با رویترز، مهندس ارشد بوئینگ، گرگ هیسلوپ، چشماندازی هیجانانگیز از استفاده از متاورس برای ایجاد کارخانه آینده را به اشتراک گذاشت که توسط مهندسی سهبعدی همهجانبه تعریف شده است، جایی که مهندسان در سراسر جهان میتوانند از هدستهای واقعیت مجازی برای همکاری استفاده کنند.
روش کار و همکاری ما در دو سال گذشته از زمان شیوع بیماری همه گیر به شدت تغییر کرده است، بنابراین اگر متاورس در نهایت به Zoom بعدی تبدیل شود، تعجب آور نخواهد بود.
بیایید با آن روبرو شویم، فراجهان در پتانسیل کامل خود بسیار دور است، اما به وضوح برخی فرصت ها وجود دارد که می توان در کوتاه مدت از آنها استفاده کرد.
خرده فروشی تجربی که به فرودگاه می آید
از آنجایی که هیاهوی متاورس در نمایشگاه CES 2022 هفته گذشته غالب شد، ما فکر کردیم که تنها مناسب است بلیط هواپیما تهران اهواز که بررسی کنیم این واقعیت جدید چه معنایی برای آینده سفر خواهد داشت. بنابراین، متاورژن چیست؟ به بیان ساده، متاورس یک تجربه واقعیت مجازی همهجانبه است که در آن افراد می توانند با اشیاء دیجیتال و بازنمایی های دیجیتالی خود و دیگران تعامل داشته باشند. هدستهای واقعیت مجازی Oculus در حال حاضر ایده خوبی از این تجربه ارائه میدهند، اما انتظار میرود که متاورس این واقعیت مجازی را به سطح متفاوتی برساند (به سناریوی Ready Player One- type فکر کنید ). در کوتاه مدت و میان مدت بسیار بعید است که متاورس تأثیری بر نحوه سفر مردم داشته باشد، اما با توجه به هیاهوی موجود در اطراف آن، برای صنعت حمل و نقل هوایی مهم است که نسبت به فرصت هایی که می تواند ایجاد کند، ذهن باز داشته باشد. . به گونه ای که ما آن را می بینیم، بزرگترین پتانسیل چنین تجربه غوطه وری در مرحله "الهام" سفر است. برای مثال، برندهای مسافرتی میتوانند با اجازه دادن به مشتریان برای پیشنمایش تجربیات در متاورس قبل از خرید، الهام بخش رزرو باشند. فناوریهایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) میتوانند ابزار قدرتمندی برای کمک به افراد در تجسم سفرهای آیندهشان باشند. در گذشته ما شاهد استفاده خطوط هوایی بزرگ از این نوع فناوری بودیم. به عنوان مثال، امارات یک نمای غوطه ور، 3 بعدی و 360 درجه از کابین های داخلی حامل را معرفی کرد. که می تواند از طریق فناوری وب VR در برنامه آن پیش نمایش شود. هدف اصلی ارائه اطلاعات پیش از خرید بهتر به مشتریان و احساس کنترل بر تجربه پرواز آنها قبل از سوار شدن است.